Tuesday 17 May 2011

Projek Tanaman Selingan Pisang - 1

sepatutnye kesedaran untuk berbudi pada tanah perlu ade sejak abah aku tanam sawit kire2 setahun yang lepas..oleh sbb kemalasan dan kurangnye ilmu di dada maka aku pun membiarkan saje tanah tersebut tnpa diusahakan..selepas dh mnjdi suami kpd ieda(my wife) bru aku sedar yg aku prlu mmbuat ssuatu untk mnmbah pendapatan..maklum la aku kje gomen pun jadi kuli je...so....idea nk tanam pisang kt celah2 kelapa sawit (selingan) mule tercetus..jom tengok...hehehe

buat lining pstu tnde ngn buluh....aku wt jarak dlm 13 kaki sbb abah aku takot sawit die bantut..



pisang berlatar belakangkn swit yg berusia menjangkau 1 tahun..


betol ke care aku tanam ni??



  abah aku sdg bt pancang kt keliling pkok pisang elak musuh (ba alif bi)     





santek sgt pon kn hadoi.....  

Ni bru pringkat permulaan...bru tnam 50 pkok je...ct wesak rtu brhujan brpnas aku mengerjakannye...lpas ni aku nk upah emi (adk aku) la tanam...aku wt pancang buloh..(xlart doh korek lubang)..... k.....aku continue ek...nk g urut jap..adehh!!

No comments:

Post a Comment